Direktlänk till inlägg 25 april 2011

Stel som en kratta

Av islandstokan - 25 april 2011 20:13

Rósa är verkligen jättestel, hela hon är som ett järnspett i kroppen och jag har så svårt för att göra övningar som ska göra henne smidigare. Jag ställer lite, gör lite serpentiner och så vidare, men hon är ju så stel att böjningarna aldrig går igenom. Vad gör man då? Fortsätter traggla?


Hon lyssnade bättre idag i alla fall, var inte fullt lika taggad som igår, men som sagt är hon väldigt stel. Tror jag ska ta och testa något annat bett också, hon känns inte helt hundra på något av de jag har nu, och det skadar väl inte att testa.


 


Behöver ha ut hovslagaren snart så jag kan få skor på Rósa, tror inte hon trivs med att gå barfota nu när marken är bar, det blir ju rätt mycket ridande på grusvägar och jag vill inte att hon ska få ont i hovarna.

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av islandstokan - 5 maj 2013 17:41

Om någon råkat missa det så har min blogg flyttat till annan plats, nu finner ni mig här: http://videungens.wordpress.com   Nu uppdaterar jag hyfsat regelbundet så se till att lägga till adressen i er Bloglovin (eller liknande) så missar ni inget...

Av islandstokan - 19 april 2013 20:30

Jag har bestämt mig för att flytta bloggandet till en reklamfri domän, så nu får ni se till att lägga till den här bloggen i er BlogLovin': http://videungens.wordpress.com/ ...

Av islandstokan - 19 april 2013 16:45


Idag var det dags för Rósa att få sommardojor på fötterna (äntligen!), men klantig som jag är hade jag tagit fel på tågtiderna och hann inte ut i tid till hovslagaren skulle komma, så J var snäll och tog in Rósa åt mig. Jag har tur som står i ett sta...

Av islandstokan - 18 april 2013 21:55


Idag har det blåst väldigt friskt. Jag hade planer på att rida men bestämde mig istället för att följa med och titta på när  J (som jag står inackorderad hos) skulle rida för dressyrtränare. Det var intressant att se något annat än islandsridning f...

Av islandstokan - 16 april 2013 20:54


Skapa flashcards