Direktlänk till inlägg 22 mars 2011

Ingen lust

Av islandstokan - 22 mars 2011 18:39

Jag vet inte vad som har hänt, men den på senaste känns det som att jag bara har mindre och mindre lust att åka ut till stallet. Vårdepression?


Har ju varit sjuk en hel del, dels vanlig förkylning och dels magen som strular mer eller mindre konstant, och det bidrar ju också till att orken inte finns. Sedan flyttade vi i helgen så det tog också på krafterna...


Idag var jag ute en sväng och pysslade med Rósa och Eyja. Rósa var helt knäpp pga blåsten, betedde sig som att hon hade fel i huvudet, rent ut sagt! Sprättade i luften för ingenting och var nära på att springa över mig flera gånger när jag ledde henne. Knashäst! Och i morgon skulle det blåsa lika mycket, om inte mer. Suck!

 


Såg förresten det säkraste vårtecknet av alla idag, en nässelfjäril!

 

 
 
Linda

Linda

22 mars 2011 19:35

Tvinga dig inte att rida utan lägg det på hyllan ett tag så då inte tappar det ännu mer.

Eller åk på kurs och bli inspirerad!!

http://www.elmo.cybersite.nu

islandstokan

23 mars 2011 14:32

Ja, jag har lagt det på hyllan ett tag nu, tills orken är tillbaka. Just nu känns allt så motigt att jag inte ids försöka, men det går väl i perioder.

 
Linda

Linda

23 mars 2011 19:16

Absolut, jag har perioder varje år. Jag orkar bara inte, men sedan kommer suget större än någonsin och man blir en nörd igen.

Har du funderingar på att fara på kurs med Rosa någon framöver:)?

http://www.elmo.cybersite.nu

islandstokan

24 mars 2011 14:53

Ja, precis, jag har också upplevt sådana perioder tidigare, men det känns ju dumt att de ska infall när våren är på väg och det är fint väder.

Jodå, så småningom, men har ingen planerad just nu. Tänkte skicka henne till hingst först och sedan gå någon kurs efter det :)

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av islandstokan - 5 maj 2013 17:41

Om någon råkat missa det så har min blogg flyttat till annan plats, nu finner ni mig här: http://videungens.wordpress.com   Nu uppdaterar jag hyfsat regelbundet så se till att lägga till adressen i er Bloglovin (eller liknande) så missar ni inget...

Av islandstokan - 19 april 2013 20:30

Jag har bestämt mig för att flytta bloggandet till en reklamfri domän, så nu får ni se till att lägga till den här bloggen i er BlogLovin': http://videungens.wordpress.com/ ...

Av islandstokan - 19 april 2013 16:45


Idag var det dags för Rósa att få sommardojor på fötterna (äntligen!), men klantig som jag är hade jag tagit fel på tågtiderna och hann inte ut i tid till hovslagaren skulle komma, så J var snäll och tog in Rósa åt mig. Jag har tur som står i ett sta...

Av islandstokan - 18 april 2013 21:55


Idag har det blåst väldigt friskt. Jag hade planer på att rida men bestämde mig istället för att följa med och titta på när  J (som jag står inackorderad hos) skulle rida för dressyrtränare. Det var intressant att se något annat än islandsridning f...

Av islandstokan - 16 april 2013 20:54


Ovido - Quiz & Flashcards