Direktlänk till inlägg 17 mars 2011

Vårkänslor

Av islandstokan - 17 mars 2011 20:04

Rósa måste haft riktiga vårkänslor idag, trots att starten var väldigt seg blev hon jäkligt pigg sen och helt plöstligt skjuter hon iväg som ur en kanon när vi skrittar på väg hem. Får stopp på henne utan större svårigheter, men lite förvånad vart jag! Sedan fjantade hon sig ganska mycket hela turen, reagerade på en massa saker hon normalt sett inte reagerar på.


Rósa har blivit så tjock de senaste månaderna, jag blir alldeles matt när jag ser hennes kalaskula. Sadeln har börjat glida fram lite (bara någon cm, men ändå), och eftersom den inte gjorde det i början antar jag att det är pga buken. Nu ska den i alla fall banne mig bantas bort med regelbunden motion!

 

Knubbis!


I övrigt gick det rätt hyfsat, vi tränade mycket på samling och tölt och Rósa jobbade på bra. Hon är dock väldigt stel i ena sidan så jag måste se till att lösgöra henne mer där.


Gjorde ingenting med Eyja idag, hon såg ut att ha det så skönt i solen i hagen och så jag iddes inte störa henne.

 

 
 
Linda

Linda

17 mars 2011 21:34

Men åh tänk om Fifa kunde få lite såna fnatt! Nej hon segar på hon.
Ja det är nog kulan som är ivägen om sadeln inte glidit förut. Dock tycker jag inte hon ser så tjock ut!!
Supersöta Rosa. Tycker det är kul att se mera bilder :)

http://www.elmo.cybersite.nu

islandstokan

19 mars 2011 14:50

Men vårkänslorna kanske kommer för Fifa med? :) Jag är glad att Rósa verkar vara lagom pigg över lag, ibland lite för pigg, men jag tror det beror på att hon får stå så långa stunder åt gången :( Nu får hon stå fyra dagar i sträck när jag är mitt uppe i flytten, men sedan ska jag försöka komma igång igen.

Bilden berättar inte allt :p Hon har en ganska ordentlig kula just nu, det är nästan så jag hoppas att hon skulle råka vara dräktig hon med :p

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av islandstokan - 5 maj 2013 17:41

Om någon råkat missa det så har min blogg flyttat till annan plats, nu finner ni mig här: http://videungens.wordpress.com   Nu uppdaterar jag hyfsat regelbundet så se till att lägga till adressen i er Bloglovin (eller liknande) så missar ni inget...

Av islandstokan - 19 april 2013 20:30

Jag har bestämt mig för att flytta bloggandet till en reklamfri domän, så nu får ni se till att lägga till den här bloggen i er BlogLovin': http://videungens.wordpress.com/ ...

Av islandstokan - 19 april 2013 16:45


Idag var det dags för Rósa att få sommardojor på fötterna (äntligen!), men klantig som jag är hade jag tagit fel på tågtiderna och hann inte ut i tid till hovslagaren skulle komma, så J var snäll och tog in Rósa åt mig. Jag har tur som står i ett sta...

Av islandstokan - 18 april 2013 21:55


Idag har det blåst väldigt friskt. Jag hade planer på att rida men bestämde mig istället för att följa med och titta på när  J (som jag står inackorderad hos) skulle rida för dressyrtränare. Det var intressant att se något annat än islandsridning f...

Av islandstokan - 16 april 2013 20:54


Skapa flashcards