Direktlänk till inlägg 16 mars 2011

Bra dag

Av islandstokan - 16 mars 2011 19:21

Gjorde världens fynd idag när jag tog en sväng förbi Eko på väg till stallet: Ett regntäcke för 99 kr! Ingen av hepparna behöver ju täcke just nu, men Rósa kommer nog behöva i framtiden när hon klipps. Och satt bra gjorde det, så jag är jättenöjd   

Rósa fick posera lite med täcket på sig. Hon såg verkligen skeptisk ut, kanske föll färgen henne inte i smaken?  


Red ut en sväng också, Rósa var nästintill outtröttlig! Ville bara springa och springa. Även om hon blir lite väl otålig ibland så är det ändå trevligt med en häst med "go" i.

 

Fick in lite tölt också, men jag känner att jag behöver en hel del hjälp med den biten, jag blir och hänga så mycket i tyglarna, känns som att händerna blir alldeles stumma. Jäkligt irriterande, inte minst för Rósa.


Sedan var det dags att pyssla lite med Eyja. Misstänker ju juverinflammation eller något ditåt. Tog tempen, men den var normal (38,1) och sedan fick jag hjälp att distrahera henne så jag kunde känna på juvret och även om det var lite varmt så kändes det inte direkt svullet... Obehagligt tyckte hon att det var i alla fall, stackars liten. Vetten kommer ju ut nästa vecka så han får ta sig en titt då, det verkar ju inte vara något akut i alla fall.


Passade på att mysa lite i hagen när jag släppte ut henne igen.

        

Det blev många timmar i stallet idag och jag kände mig riktigt nöjd och på bra humör när jag åkte hem sen. Det är två mysiga tjejer jag har!

 
 
Linda

Linda

17 mars 2011 21:23

Oj vilken fynd! Vill också hitta ett billigt regntäcke. Det där var ju supercoolt. Köpt ett till mig med :D!!

Ja det är inte lätt när de hänger i handen, då brukar jag böja hästen för att få den lösgjord och rider mycket på volt, flyttar bakdelen o.s.v

http://www.elmo.cybersite.nu

islandstokan

19 mars 2011 14:48

Ett riktigt trevligt fynd! :) Jag hade gärna agerat shopping service, men tyvärr var det det sista, sedan fanns det bara fleecetäcken och bomullstäcken i diverse storlekar :/

Nej, det blir mycket dragande sinsemellan just nu, jobbar nog för lite med lösgörande, så det måste jag bli bättre på.

 
karin

karin

18 mars 2011 08:49

vilket fynd. :)

och vilka fina hästar du har!

http://karinmattson.blogg.se

islandstokan

19 mars 2011 14:51

Ja, man blir nöjd när man råkar hitta sådana saker till riktigt bra priser :)

De tackar ;)

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av islandstokan - 5 maj 2013 17:41

Om någon råkat missa det så har min blogg flyttat till annan plats, nu finner ni mig här: http://videungens.wordpress.com   Nu uppdaterar jag hyfsat regelbundet så se till att lägga till adressen i er Bloglovin (eller liknande) så missar ni inget...

Av islandstokan - 19 april 2013 20:30

Jag har bestämt mig för att flytta bloggandet till en reklamfri domän, så nu får ni se till att lägga till den här bloggen i er BlogLovin': http://videungens.wordpress.com/ ...

Av islandstokan - 19 april 2013 16:45


Idag var det dags för Rósa att få sommardojor på fötterna (äntligen!), men klantig som jag är hade jag tagit fel på tågtiderna och hann inte ut i tid till hovslagaren skulle komma, så J var snäll och tog in Rósa åt mig. Jag har tur som står i ett sta...

Av islandstokan - 18 april 2013 21:55


Idag har det blåst väldigt friskt. Jag hade planer på att rida men bestämde mig istället för att följa med och titta på när  J (som jag står inackorderad hos) skulle rida för dressyrtränare. Det var intressant att se något annat än islandsridning f...

Av islandstokan - 16 april 2013 20:54


Ovido - Quiz & Flashcards