Direktlänk till inlägg 14 mars 2011

Denna förbannade pälsfällning

Av islandstokan - 14 mars 2011 21:01

Tog igen en hel helgs hästlöshet idag med att rida ut en timme på Rósa. Undan gick det och det var riktigt kul! Hon blev lite tung i handen stundtals, men jag vet inte om det kanske beror på bettet trots allt, upplever inte samma sak med det andra jag har till henne. Hon var väldigt svettig när vi kom tillbaka, vilket nog inte är så konstigt med tanke på att det var 5 plusgrader och hon fortfarande har riktigt mycket vinterpäls kvar.


Eyja har verkligen kommit igång med fällningen nu. När hon anlände för drygt en vecka sedan fällde hon knappt alls, och nu lossar pälsen i sjok! Rósa fäller inte alls lika mycket, även om det så klart är en del det med.


Det mesta har gått riktigt bra med Eyja hittills, den enda svårigheten jag stött på är hennes totala ovilja att man rör hennes bakdel. Jag får varken borsta henne där eller lyfta bakhovarna. Det kommer säkert bli bättre med lite träning, men bekymmersamt är det ju, i synnerhet med tanke på att hovslagaren kommer ut i morgon och ska verka henne. Får se hur det går! Jag håller tummarna... Kanske behöver hon bara lite tid på sig att komma till rätta och slappna av.

 
 
Linda

Linda

15 mars 2011 13:21

Jasså hon är också rädd om bakbenen?
Jisses såg att hovlsgaren min kommer på måndag!!! Hjälp! Jag har inte tränat så mycket på att lyfta benen!! Oj oj får nog göra det varje dag nu till nästa vecka.

Egentligen bör jag inte vara med för jag blir så jävla nervös på Fifa, det gör ju inte saken bättre.

http://www.elmo.cybersite.nu

islandstokan

15 mars 2011 18:09

Ja, eller uppenbarligen inte bakbenen i sig eftersom verkningen gick över föväntan, men lite obalanserad är hon allt och så funderar jag på om det kan vara mjölkstockning eller något sådant som gör att hon har ont.

Jag tror nog det kommer gå hur bra som helst med Fifa! SJälv var jag ju hur nojig som helst inför idag och det gick ju strålande så det kommer det nog göra för er med :)

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av islandstokan - 5 maj 2013 17:41

Om någon råkat missa det så har min blogg flyttat till annan plats, nu finner ni mig här: http://videungens.wordpress.com   Nu uppdaterar jag hyfsat regelbundet så se till att lägga till adressen i er Bloglovin (eller liknande) så missar ni inget...

Av islandstokan - 19 april 2013 20:30

Jag har bestämt mig för att flytta bloggandet till en reklamfri domän, så nu får ni se till att lägga till den här bloggen i er BlogLovin': http://videungens.wordpress.com/ ...

Av islandstokan - 19 april 2013 16:45


Idag var det dags för Rósa att få sommardojor på fötterna (äntligen!), men klantig som jag är hade jag tagit fel på tågtiderna och hann inte ut i tid till hovslagaren skulle komma, så J var snäll och tog in Rósa åt mig. Jag har tur som står i ett sta...

Av islandstokan - 18 april 2013 21:55


Idag har det blåst väldigt friskt. Jag hade planer på att rida men bestämde mig istället för att följa med och titta på när  J (som jag står inackorderad hos) skulle rida för dressyrtränare. Det var intressant att se något annat än islandsridning f...

Av islandstokan - 16 april 2013 20:54


Ovido - Quiz & Flashcards