Alla inlägg under januari 2011

Av islandstokan - 20 januari 2011 18:37

Har mått pyton idag så ingen sväng till stallet för min del. Trist! Men jag fick i alla fall tillbaka Rósas pass, verkligen inte en dag för tidigt! Jag skickade in det i slutet av oktober och fick alltså tillbaka det först nu. Känns bra att äntligen ha det i alla fall!


Satt och kikade i passet och såg att hon visst hade Hervar frá Sauðárkróki bak i stammen, något som jag helt hade missat förut. Utöver Hervar har hon också Gáski frá Hofsstöðum och Fáfnir frá Fagranesi, men samtliga är ganska långt bak i ledet. Tror jag ska sätta mig ner och studera hennes stam lite till, det är rätt spännande när man kommit in i det   

Av islandstokan - 19 januari 2011 20:43

Jahapp, då frös det på igen. Alla vägar runtom stallet är verkligen glashala och Rósa har ju inga skor (med andra ord inga broddar). Jag har tänkt vänta med att sko henne till snön är borta eftersom jag bara rider korta pass ganska sporadiskt just nu och det känns inte värt att börja mecka med snösulor och gängtappar.


Så i stället för bege oss ut på vägarna tog vi en sväng på stallets provisoriska ridbana, som egentligen är en inhägnad åkerplätt. Inte världens bästa underlag där heller just nu eftersom det slaskat och fryst på, så nu är snön alldeles hård och jävlig, men längs med det upptrampade fyrkantsspåret är det rätt okej.


Övade skirtt-halt-skritt-halt eftersom hon hittills reagerat ganska dåligt på skänklarna och sätet. Trycker man till lite händer det ingenting, trycker man till lite mer kastar hon sig framåt. Stanna funkade dock bra   


Ser fram emot våren - då ska vi komma igång ordentligt!

Av islandstokan - 19 januari 2011 19:14

Nu fick jag äntligen arslet ut vagnen och skapade den länge påtänkta hästbloggen. Här kommer jag bara skriva om mitt liv med mina islandshästar och sådant som är relaterat till dem på det ena eller andra sättet.


På återseende!

Tidigare månad - Senare månad
Ovido - Quiz & Flashcards